Neem contact met ons op +31 (0)20 - 893 56 15 info@toermalein.nl

Onze werkwijze

Bij Toermalein Vastgoed kiezen wij samen met u een goede optie uit ons aanbod.

Als u bij Toermalein Vastgoed investeert, koopt u een of meerdere kavels grond. Wij beschikken over grond die strategisch gelegen is in uitbreidingsgebieden.


Zodra u definitief besluit tot aanschaf van een of meerdere kavels grond, is de procedure als volgt:

Stap 1

Onze buitendienstmedewerker maakt met u een afspraak om de koopovereenkomst samen door te nemen. Wij nemen ruim de tijd om alle vragen die u heeft, te beantwoorden. De buitendienstmedewerker neemt de door u getekende overeenkomst (in drievoud) mee.

Stap 2

De koopovereenkomst wordt door u en door ons ondertekend ten behoeve van de notaris. 

Stap 3

U moet 10% van de koopsom als zekerheidsstelling op de derdenrekening van de notaris overmaken.

Stap 4

Binnen 2 weken ontvangt u van de notaris de leveringsakte met een volmacht en een factuur. Deze volmacht moet u bij uw eigen notaris van een handtekening voorzien (legalisatie).

Stap 5

Als u het restantbedrag van de factuur aan de notaris heeft overgemaakt, zorgt de notaris voor de eigendomsoverdracht. Na de notariële overdracht en de verwerking daarvan door het Kadaster ontvangt u van de notaris het eigendomsbewijs, waaruit blijkt dat de grond inmiddels op uw naam staat.

Notaris

De Nederlandse wet bepaalt dat registergoederen, zoals grond, alleen van eigenaar wisselen door tussenkomst van een notaris, die er ook voor zorgt dat de aanschaf van grond op uw naam bij het kadaster wordt geregistreerd.

U bent natuurlijk helemaal vrij om uw eigen notaris te kiezen.